Archiwum 24 września 2015


wrz 24 2015 Biznes w Niemczech – jaka forma działalności?...
Komentarze: 0

Pomnażanie kapitału własnej firmy, to nieodzowny priorytet każdego przedsiębiorcy. Dzisiaj nawet mali i średni ludzie biznesu rozszerzają swą działalność poza granice kraju. Niemcy są jednym z tych państw, w którym można otworzyć własny biznes lub rozszerzyć już istniejący.

Forma prawna.

Firma w Niemczech, to wybór formy prawnej jej prowadzenia. W zależności od wielkości i charakteru działalności gospodarczej wyróżnić możemy:

jednoosobową działalność na własny rachunek (Einzelunternehmen), oddział  (Zweigniederlassung), przedstawicielstwo (Repräsentanz), spółkę cywilną (GbR), spółkę z o. o. (GmbH), spółkę jawną (oHG), spółkę komandytową (KG), spółkę akcyjną (AG).

Popularność.

Najpopularniejszą z wymienionych powyżej jest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Jej zaletą jest elastyczność oraz możliwości dopasowania umowy do potrzeb wspólników i rodzaju działalności. Możliwe jest tworzenie tychże spółek poprzez wniesienie wkładów pieniężnych i rzeczowych, a minimalny kapitał zakładowy powinien wynosić 25 tysięcy euro. Tego typu spółkę można również założyć według procedury uproszczonej, jednak wnoszone wkłady muszą być wyłącznie pieniężne. Kapitał jednak może wynieść mniej niż spółki zakładanej w „zwykłym” trybie.

Krótko o podatkach.

Polski przedsiębiorca prowadzący niemiecką firmę, musi płacić podatki w Niemczech. Nie musi zatem rozliczać dochodów Polsce, bowiem reguluje to umowa w sprawie unikania podwójnego opodatkowania.